Krzysztof Kołacz i goście.
O technologii i nas samych. #BoCzemuNie?


Partner: iDream.pl.

Apple Podcasts Spotify

POZNAJMY SIĘ

Branże, w których działam: 
technologie, podcasting, voice marketing, IoT, life hacking, home decor i sport.


Od 8 lat tworzę jeden z najpopularniejszych podcastów technologicznych w Polsce > tutaj znajdziesz liczby, opinie o pracy ze mną oraz listę dotychczasowych współprac – bo czemu nie?

Ponad 15 lat jestem związany z technologiami. Zajmuję się głównie marką Apple. Uczę, jak wykorzystać technologię, aby nam służyła. Jako dziennikarz technologiczny szukam osób (zwłaszcza twórców) i marek, które wpuszczą mnie na moment do swojego świata i opowiedzą o nim.

Nieustanna zmiana, tak bliska technologii, jest fundamentem mojego życia. Wiem, że dzięki gotowości na to, co nowe mogę wykorzystywać swoje mocne strony i być przydatnym dla innych. Cenię Twój czas, dlatego, gdy już mówię do Twojej głowy, chcę nieść wartość. Nie chcę zabierać Ci najcenniejszego z aktywów.

Ten podcast nagrywam od 2017 roku. Zaczynaliśmy we dwójkę z Rafałem, o czym posłuchasz więcej w odcinku pilotażowym #000. Podcasting zmienił nas i naszą codzienność na dobre.

Logo newslettera

Tworzę także newsletter. Znajdziesz w nim pogłębione, felietonistyczne treści, porady dotyczące ekosystemu Apple oraz moje rekomendacje wartościowej kultury. Ponadto piszę o tym, jak wyciągać wnioski z błędów i budować stabilniejsze jutro. Bazując na odebranych od życia lekcjach, ciągle się tego uczę. Z dobrą kawą w tle. #BoCzemuNie?

Skąd wzięła się nazwa podcastu i newslettera? O tym opowiedziałem w odcinku #116.


🎙 Technologia i my sami

W moim podcaście:

  • Poruszam tematykę związaną z marką Apple, z którą jestem związany od ponad 15 lat i która od początku stanowi główną oś tematyczną w kontekście technologicznych tematów poruszanych w tym podcaście.
  • Serwuję Ci odcinki, które pomogą Ci być bardziej przydatnym dla innych oraz złapać inną perspektywę na technologię i narzędzia, wspomagające bardziej świadome życie. Sprawdzać i podpowiadać, jak korzystać z technologii tak, aby to ona służyły nam – a nie my im.
  • Rozmawiam z twórcami i markami, których historie w jakiś sposób ze mną rezonują – próbując znaleźć odpowiedzi na pytania: Dlaczego i dla kogo tworzą? W jaki sposób i z wykorzystaniem jakich technologii oraz narzędzi?

Ile trwa sezon?

Sezon trwa od 3 do 5 miesięcy. Dzięki temu mogę skupić się na moim celach strategicznych oraz zapewnić Ci jakość treści, która jest dla mnie priorytetem.

Zatem – dwa sezony na rok:

  • Wiosna-lato (połowa stycznia – do połowy sierpnia)
  • Jesień-zima (początek września – połowa grudnia)

> Wartości:

Spokój + integralność

Spokój nie ma dla mnie ceny ani czasowych ram. Docierając do Twoich uszu, chcę ten spokój ze sobą nieść. Mówienie do mikrofonu stanowi dla mnie formę terapii. Przynosi spokój i spełnienie marzenia z dzieciństwa.

Nagrywam tylko to, co współgra z moimi celami strategicznymi i w mojej ocenie niesie wartość. Dla Ciebie.

Indywidualizm + prostota

Nie podejmuję tematów, w które nie wierzę. Rozmów, których odbyć nie chcę. Współprac, które całkowicie subiektywnie, nie wierzę. Nie zawieram umów, których zrozumienie wymaga pomocy armii prawników.

Jeśli Twoja propozycja spełnia wg Ciebie wcześniejszy warunek integralności z treściami, które poruszam w tym podcaście, to czytaj śmiało dalej.

Jakość + rzetelność

Stawiam na jakość i prostotę. Rekomenduję produkty bądź usługi, których sam używam i wierzę, że są faktycznie przydatne. Czas poświęcam na rozwój, naukę i dialog, dlatego do współprac i produktów podchodzę w sposób narzędziowy – wybierając te stanowiące rower dla umysłu, a nie kulę u nogi.

Jeśli masz jakościowy produkt lub pomysł, który może realnie polepszyć czyjeś życie i spełnia wg Ciebie wcześniejszy warunek integralności z treściami poruszanymi w tym podcaście oraz opowiesz mi o nim w kilku prostych zdaniach – to jeszcze jedna sprawa:

Asynchroniczność

Odpowiadam tylko na wybrane wiadomości i nigdy nie robię tego natychmiast. Inaczej nie miałbym, kiedy nagrywać niczego przydatnego. Dla nikogo. Próbowałem, wierz mi, i to nie miało sensu.

Kontakt znajdziesz tutaj.

Ostateczny wybór i decyzja należą już do Ciebie.
Dobrego odbioru i do usłyszenia!

Logo newslettera podcastu.

Ikona wrostu przychodów.Zaufali mi:

Współpraca z Krzysztofem to czysta przyjemność, zarówno pod względem biznesowym, jak i zwykłej międzyludzkiej relacji. Zawsze konkretnie, merytorycznie, z dotrzymaniem ustalonych terminów i bez zbędnego owijania w bawełnę.

Edward Popławski, Sennheiser

Podcast „Bo czemu nie?” to audycja prowadzona z prawdziwą pasją. Wciągająca narracja, ciekawe i angażujące tematy – zawsze na czasie. A omówienia naszych książek zawsze obszerne i szczere – i co bardzo ważne: osadzone w nieoczywistym, ale bardzo trafnie dobranym kontekście, wpisującym się płynnie w treść odcinka.

Tomasz Brzozowski, współwłaściciel Wydawnictwa Insignis Media

Współpracę z Krzysztofem wyróżnia jedno słowo – profesjonalizm. Rzadko spotykam tak dobrze przygotowanych do współpracy partnerów. To pozwala zaoszczędzić czas i nerwy.

Przemek Barankiewicz, Finax

Working with Chris has been a very positive experience due to his professionalism and responsibility. Communication with him has been a pleasure, making the entire process smooth and enjoyable. Thank you for that!

Oleksandra Chervynska, MacPaw

Krzysztof ma bardzo szeroką wiedzę na temat skutecznego połączenia biznesu i technologii. Swobodny styl prowadzenia rozmowy, jak i swobodna interakcja z gośćmi sprawiają, że dyskusja jest zrozumiała dla każdego. Polecam podcast „Bo czemu nie?” dla każdej osoby, którą interesują nowinki ze świata technologii.

Julia Szyndzielorz, Opera

Podcast „Bo czemu nie?” trafia do wyjątkowej grupy odbiorców, atrakcyjnej z punktu widzenia marek technologicznych, chcących swymi produktami/usługami zainteresować osoby o potencjalnie wyższej niż przeciętna sile nabywczej. Nie bez znaczenia są oczywiście ciekawi goście i sam Krzysztof, który potrafi w sposób naturalny i nienachalny uwypuklić mocne strony promowanego rozwiązania.

Juliusz Kornaszewski, Mindspot Communication & Media (opieka Logitech)

Profesjonalne podejście, szybka i jakościowa realizacja, oraz bardzo dobre podejście do tematu sprawia, że współpraca z „Bo czemu nie?” to sama przyjemność. Efekty realizacji również spełniły wszelkie oczekiwania. Oby więcej takich kooperacji!

Bartosz Maćkowiak, Senior Influencer Marketing Manager w NordVPN

Bardzo chwalę sobie współpracę z Krzyśkiem. Pełen profesjonalizm, świetne warunki współpracy i przede wszystkim naturalny wybór odcinków, gdzie rozmawiamy o Nozbe, a gdzie po prostu jak dwóch nerdów rozmawiamy o technologii. Co ważne, pełna autentyczność i transparentność. W tych czasach TikToka i szybkich video, dla wielu firm, szczególnie z branży technologicznej, dobra współpraca z podcastami to podstawa, aby ludzie mieli czas, żeby zapoznać się z produktem, z ofertą a przy okazji poznać realne benefity.

Michał Śliwiński, CEO Nozbe

Współpraca z podcastem „Bo czemu nie?” przebiegała znakomicie, a rezultaty przerosły nasze oczekiwania. Z pełnym przekonaniem polecamy tę współpracę i planujemy kontynuować ją długoterminowo.

Magdalena O`Dwyer, Synology Team Manager Marketing

We really love being a sponsor for the Podcast „Bo czemu nie?”. It’s an absolute pleasure working with Chris and we feel confident that this relationship helps grow our business and reach new customers.

Katie Fawkes, Director of Marketing at Ecamm Network

Mam za sobą kilkanaście wcześniejszych współpracy i Krzysztof jest chyba pierwszą osobą, z którą była to przyjemność, a nie swego rodzaju konieczność/udręka. Trochę odczarował dla mnie ten temat, za co jestem dodatkowo wdzięczna.

Martyna Zakrzewska, Felt Label

Advertising on Chris's podcast was an excellent decision for Listen Later. The collaboration was seamless, and I appreciated how he integrated my message naturally into his content, resulting in a noticeable boost in engagement. Chris's podcast was the perfect way to reach a tech-heavy Polish audience. His smooth integration of Listen Later delivered great engagement and visibility.

Yalim, founder of ListenLater.net

Współpraca z Krzysztofem, zarówno po stronie współpracy przy tym podcaście, jak i realizacji osobnej audycji przebiegła w atmosferze 100% profesjonalizmu. Rzadko spotyka się osobę, która ma w sobie tyle pasji i konkretyzmu w biznesie.

Piotr Gój, dyrektor MIT Kraków

Thanks for the collab. It was a pleasure working with Chris!

Emilija Antanavičiūtė, Toggl

Krzysiek w trzech słowach: zaangażowanie, precyzja i uważność! Polecam, bo czemu nie?

Małgorzata Folwarska, Wydawnictwo SQN

This is great! I really enjoyed working with Chris in the past and look forward to collaborating even more in the future!

Cofounder & Brand manager, The Grid Studio

Praca z Krzysztofem to czysta przyjemność. Jego profesjonalizm i zaangażowanie w każdy projekt są niezrównane. Krzysiek ma wyjątkową zdolność do tworzenia treści, które nie tylko są interesujące, ale też wciągają i angażują słuchaczy. Gorąco polecam!

Dominik Śmietanka, Dominik Śmietanka Ubezpieczenia

Współpraca okazała się po prostu wzorowa. Mieliśmy sposobność wspólnie działać przy największych kampaniach, jakie przeprowadziliśmy. Jego rzetelność, terminowość i talent do budowania treści, które zarówno zawierały pełne informacje, na których zależało klientowi, jak i wpasowywały się w ekosystem podcastu to naprawdę wysoka półka. Słowem, pełen profesjonalizm.

Marek Mysłek, Senior Account Executive The Rockets

Warsztat z podcastingu uznaję za bardzo udany! Bardzo podobała mi się forma, w jakiej Krzysztof go przeprowadza: 1 on 1. Całość została podparta solidną dawką wiedzy o rynku i najnowszymi raportami. Dyskutowaliśmy, nie było to „bierne” słuchanie, co samo w sobie było dla mnie bardzo cenne i wartościowe. Bardzo podobało mi się przygotowanie i research na temat mojej działalności blogowej, a także dyskusja odnośnie formatu – już na konkretnym przykładzie podcastu, który chciałem zacząć.

Dominik z danesawszedzie.pl, Uczestnik warsztatu „Poznaj podcasting” i autor podcastu „Dane Są Wszędzie”.

Podcast wyróżnia się zwięzłością. Poruszane tematy dotyczą wszystkich użytkowników technologii i nie koncentrują się na tylko na tych zaawansowanych. Porady, które autor przedstawia sprawiają, że używanie sprzętu staje się łatwiejsze i przyjemniejsze. Szeroki przekrój gości, omawiane tematy oraz prosty przekaz informacji sprawia, że tego podcastu słucha się z ogromną przyjemnością. Osobiście jest to dla mnie podcast technologiczny numer 1 w Polsce.

Anonimowy Słuchacz – więcej recenzji znajdziesz w Apple Podcasts
Logotypy dotychczasowych partnerów.

 

Sokół Millenium.Słuchaj, gdzie chcesz:

 

YouTube Overcast RSS

 

oraz w Stitcher, Pocket CastsPlayerFM
i pozostałych platformach podcastowych.

Krzysztof Kołacz

Od lat zajmuję się marką Apple. Uczę, jak wykorzystać technologię, aby nam służyła. Prowadzę podcast i newsletter „Bo czemu nie?”. Lubię błędy, ponieważ budują stabilniejsze jutro. Ponadto: Biegam z wdzięczności za życie, a kawa to mój ulubiony owoc.

#BoCzemuNie?